~AssALamUALAIkum...HeLL0...0hAIYo g0zAImASu....AnneYongHaseYo~

Saturday 22 December 2012

~sabtu yang.........~


Saturday is supposed to be a fun day eventhough you had been working on that day..The in-patient number usually should be less than ten, new admission should be less or none, lots of patient going to be discharged home and nil patient going for op or scope..But what happens today is vice versa..

Ada la tue yang tak mandi pagi..Tak sempat..Bangun lambat agaknya..Walaupun tak ada siapa yang nak mengaku tapi Iris tahu..And it is definitely not me..But..Actually..Standard la kalau kerja dengan 'Cik Ribut'..Keadaan yang aman damai pun boleh jadi haru biru...

Carry forward in-patient pun dah berapa..Belum sempat habis ambil report dah ada new patient yang admit..Patient yang nak pergi op dan scope pun bertimbun..Jumlah patient yang admit lebih kurang sama naik dengan jumlah patient yang bakal pulang ke rumah..Banyak tu yang kita ambil banyak tu juga yang kita pass untuk next shift...

Seriously..kesibukkan hari ini mengalahkan hari Isnin..Nak minum pun tak sempat inikan pula nak melawat encik toilet..Patients pun ramai yang misbehave..Riak wajah yang sepatutnya seceria encik smiley Saturday and Sunday dah jadi seketat-ketatnya..Blurr..Tension..Penat..Lapar..Tak ada siapa yang tahu..  

Balik kerja pun lewat kalau nak dibandingkan dengan hari-hari Sabtu yang lepas..Dah la hujan..Kelaparan pun dah tak terbendung..Sebelum sampai ke rumah, Iris singgah dulu di kedai runcit berhampiran..Membeli apa yang patut untuk dibuat alas perut..Sampai ja rumah..Dapur menjadi sasaran..

Moral of the story..Never expect things to be happen as it usually happen..We need to prepare ourselves for the unexpected too..Breakfast first before started working..

p/s: Dalam wad Iris ada Puan Tsunami, Cik Taufan dan Cik Ribut..Mereka inilah merupakan orang-orang penting yang banyak mendatangkan keuntungan kepada hospital..  






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...